E-books lezen op je e-reader? Vanaf 23 juni a.s. overstap naar ByteBooks

Gepubliceerd op: 2 juni 2026 15:18

Lees je e-books op een e-reader via de online Bibliotheek? Dan gebruik je Adobe Digital Editions (ADE). Op dit moment log je daarvoor in met een Adobe ID. Dat gaat veranderen. Vanaf 23 juni wordt het aanmaken van een account overgenomen door een andere partij: ByteBooks.

Wat betekent dit voor jou?

  • Nieuwe gebruikers van ADE maken vanaf 23 juni 2026 een ByteBooks-account aan
  • Gebruikers die opnieuw moeten inloggen of autoriseren, doen dat ook via ByteBooks
  • Gebruik je nu nog een Adobe ID? Dan stap je in de komende maanden over
  • Zonder overstap kun je geen e-books meer op je e-reader zetten.

Ben je al ingelogd bij ADE?

Dan verandert er in eerste instantie niets.
Je wordt niet zomaar uitgelogd en kunt gewoon blijven lezen.

We raden wel aan om vanaf 23 juni alvast over te stappen naar een ByteBooks-account.  
Dat is handig, want je kunt dan:

  • je boekenplank meenemen
  • en je leengeschiedenis behouden

Zo voorkom je later problemen.

Wat moet je doen?

Een account aanmaken bij ByteBooks kan vanaf 23 juni 2026.
Vanaf dat moment vind je ook meer informatie op de speciale hulppagina van de online bibliotheek:  Lenen via je e-reader verandert.

👉 Tip: meld je aan voor de nieuwsbrief van de online Bibliotheek. Zo blijf je op de hoogte en krijg je hulp en uitleg.

Lees je via de app?

Lees je e-books via de app op je telefoon of tablet?
Dan verandert er niets voor jou.

Heb je vragen of wil je hulp bij overstappen?
Kom gerust langs in de bibliotheek. We helpen je stap voor stap.