2000e bibliotheekpas voor een koningskind!

Gepubliceerd op: 14 november 2023 14:53

Dinsdag 14 november vond een feestelijk moment plaats op locatie Berenpels van Koningskinderen te Bussum. Madelon Engelen, oudercommissielid en moeder van Nine (0 jaar) ontving een bibliotheekpas voor haar vierde kind! Ook kreeg Nine een BoekStartkoffertje overhandigd van Bibliotheek Gooi+.

Koningskinderen besteed altijd al veel aandacht aan het lezen van verhalen, naast de bekende sprookjes, omdat dit zo’n verrijking biedt aan het opgroeiende kind. Kinderen kunnen meeleven in het verhaal, ze vergroten hun woordenschat door het voorlezen en met elkaar lezen in een gezamenlijke kring stimuleert het groepsgevoel.

De bestaande samenwerking tussen Bibliotheek Gooi+ en kinderopvangorganisatie Koningskinderen bestaat al geruime tijd.
Alle tien de locaties van Koningskinderen hebben een eigen centrale bibliotheekkast met een grote vaste collectie aan boeken. De pedagogisch medewerkers zijn heel enthousiast over de ruime keuze in boeken en ‘lenen’ dagelijks uit de kast boeken voor hun kinderen op de groep. Voor iedere leeftijd, van baby tot tiener, is er iets te vinden van hun gading in het assortiment. Ook komen de bibliotheekmedewerkers met enige regelmaat voorlezen bij de Koningskinderen.

Doordat ouders sinds kort al meteen bij inschrijving op het kinderdagverblijf toestemming geven om hun kind wel of niet lid te laten worden van de bibliotheek, zijn er nu al bijna 2000 koningskindjes die ingeschreven staan als lid. Iets waar zowel de ouders als kinderen, de bibliotheek en Koningskinderen erg blij om zijn! Een vruchtbare samenwerking voor iedereen!