Feestelijke opening duurzaamheidskast Bibliotheek Gooi+ te Bussum

Gepubliceerd op: 18 december 2023 10:15

Afgelopen zaterdag 16 december opende wethouder Barbara Boudewijnse onze duurzaamheidskast met een mooie collectie rondom duurzaamheid op feestelijke wijze.

Sinds september 2023 kunnen inwoners van Muiden, Muiderberg, Naarden en Bussum binnenlopen bij het Wattnu Energieloket in de bibliotheek. Het Energieloket is een inloopspreekuur waar inwoners terecht kunnen met vragen over energie, isoleren en verduurzamen. Voor Bibliotheek Gooi+ een extra reden om te starten met een Duurzaamheidskast in de vestiging Bussum. Duurzaamheid is inmiddels voor iedereen een heel relevant thema geworden

In de bibliotheek is hiermee veel informatie te vinden over duurzaamheid. Dat kan gaan over energiebesparing maar ook op het gebied van voedselverspilling, duurzaam kleding aanschaffen, consuminderen. Daarnaast hebben we spannende klimaatromans en de mogelijkheid om apparatuur uit te lenen om bijvoorbeeld uw energie-verbruik te testen.

De bibliotheek is zelf ook een duurzame organisatie want sommige boeken worden meer dan 100 keer uitgeleend aan onze leden.