Feestelijke opening Wattnu Energieloket

Gepubliceerd op: 10 oktober 2023 14:49

Sinds september 2023 kunnen inwoners van Muiden, Muiderberg, Naarden en Bussum binnenlopen bij het Wattnu Energieloket. Het Energieloket is een inloopspreekuur in de Bibliotheek, waar inwoners terecht kunnen met vragen over energie, isoleren en verduurzamen. De start van dit initiatief vieren we met een feestelijke opening op donderdag 12 oktober om 19.00 uur in de Bibliotheek van Naarden.

Opening door Barbara Boudewijnse op 12 oktober
Om de start van het Energieloket van Gooise meren te vieren, zal wethouder Barbara Boudewijnse het eerstvolgende energieloket feestelijk openen. De opening vindt plaats op donderdag 12 oktober, om 19.00 uur in de Bibliotheek van Naarden (de Plataan).

Waarom een Energieloket?
Energiekosten zijn nog steeds hoog en het koude seizoen staat weer voor de deur. Bij het energieloket kunnen inwoners terecht met vragen over energie besparen, voor hulp bij het ‘ontcijferen‘ van de energierekening, of uitleg over isolatiemogelijkheden én de mogelijke subsidies daarvoor.

Daarnaast willen steeds meer mensen niet alleen besparen, maar ook verduurzamen voor het milieu. Ook daarvoor kunnen zij aankloppen bij het energieloket. Energiecoaches van Wattnu staan klaar om te helpen bij elke stap.

Waar en wanneer?

Het Energieloket vindt plaats op vaste dagen en tijden:

• Energieloket Bussum in de bieb
    Elke 1e dinsdag
    van de maand van 19 tot 20 uur Elke 3e zaterdag
    van de maand van 11 tot 12 uur
  • Energieloket Naarden in de Plataan
    Elke 2e donderdag van de maand van 19 tot 20 uur
  • Energieloket Muiden in de Kazerne
    Elke 4e maandag van de maand van 19 tot 20 uur
  • Energieloket Muiderberg in de Rijver
    Elke 1e woensdag van de maand van 16 tot 17 uur

Verdere hulp voor inwoners
Het energieloket is één van de manieren waarop energiecoöperatie Wattnu inwoners van Gooise Meren ondersteunt bij elke stap in de energietransitie. Naast het energieloket zetten vrijwilligers zich ook in als energiecoach die bij inwoners thuis kunnen meekijken. Inwoners, maar ook ondernemers, kunnen een energiecoachgesprek aanvragen.

Wattnu is daarnaast ook telefonisch bereikbaar voor vragen op 035-23 43 800.

Meer informatie over Wattnu, vindt u op www.wattnu.org.