Tentoonstelling Kompas op Groen in Huizen

Gepubliceerd op: 16 april 2024 11:41

In de bibliotheek in Huizen staat de tentoonstelling Kompas op Groen. De tentoonstelling bestaat uit 8 kleurrijke panelen die gaan over de energievoorziening en energietransitie in het Gooi en de Vechtstreek van vroeger tot nu.

Volwassenen volgen de bovenste helft van de expositie met (historische)foto’s, tips, informatie en verhalen van inwoners. Kinderen volgen de onderste helft van de expositie aan de hand van een verhaal waar 2 personages de hoofdrol spelen.

De expositie is tot en met 31 mei te zien en voor iedereen toegankelijk. Voor jongere kinderen ligt er op de waterput een kleurplaat klaar waarmee een leuke prijs te winnen is.

Via de expositie kun je je opgeven voor een gratis en vrijblijvend huisbezoek door een energiecoach van HuizenDuurzaam. Het opdrachtcircuit is alleen door scholen te doen. Scholen kunnen zich aanmelden via het educatief aanbod ‘Kompas op Groen Huizen’ op omgevingseducatie.nl. Na de meivakantie zijn er nog lesdata beschikbaar.