Resultaat 11 - 20 (van 26)

• Bibliotheek Gooi+ krijgt Vredesprijs Gooise Meren. ’Een plaats van ontmoeting voor jong en oud’ Bekijk details

20 september 2023

Bibliotheek Gooi+ heeft dit jaar de Vredesprijs van het intercultureel samenwerkingsverband Samen Gooise Meren (SGM) in Bussum gekregen. De prijs, in de vorm van een Vredesboom, is zondagmiddag uitgereikt en meteen geplant.

• Vrijdag 6 oktober Nationale Voorleeslunch Bekijk details

19 september 2023

Tijdens de Nationale Voorleeslunch, die jaarlijks plaatsvindt op Nationale Ouderendag, organiseert de bibliotheek voorleessessies door bekende personen in verschillende zorgcentra in ’t Gooi. Het voorlezen van een mooi verhaal of gedicht geeft ontspanning en sfeer en is vaak een aanleiding om met elkaar te praten of herinneringen op te halen. Ook kunnen sommige ouderen door een visuele beperking niet (makkelijk) meer zelf lezen. Door voorgelezen te worden, kunnen ze toch genieten van verhalen.

• WattNu start vanaf 5 september met een energieloket in de vestigingen van Gooise meren. Bekijk details

25 juli 2023

Heb je een vraag over je energieverbruik of over subsidies voor isoleren? Ben je op zoek naar energie bespaartips? Loop binnen bij het energieloket van WattNu in de bibliotheek.

• Gemeentes onverdeeld positief over het Informatiepunt Digitale Overheid bij de bibliotheek Bekijk details

5 juli 2023

Bibliotheek Gooi+ ontvangt via alle gemeenten in haar werkgebied subsidie voor het IDO, het Informatiepunt Digitale Overheid. Deze subsidie komt vanuit het Rijk voor alle bibliotheken die de IDO-dienstverlening uitvoeren. De gemeentes zijn heel positief over wat de bibliotheek hiervoor biedt.

• Tijdschriften niet meer te reserveren Bekijk details

16 mei 2023

Vanaf 1 juni a.s. verandert de manier van tijdschriften lenen in de bibliotheek in Huizen en Laren, daardoor is het vanaf heden helaas niet meer mogelijk om tijdschriften te reserveren. Je kunt de tijdschriften uiteraard wel blijven lenen in onze bibliotheek!

• Week van de mentale gezondheid 22 t/m 28 mei Bekijk details

12 mei 2023

In de week van 22 mei, de Week van de Mentale Gezondheid, wordt landelijk aandacht gegeven aan mentale gezondheid. GGD Gooi en Vechtstreek grijpt deze week aan om op verschillende plekken in de regio allerlei activiteiten te organiseren rondom dit thema. Hierin werkt GGD Gooi en Vechtstreek onder andere samen met Versa Welzijn, de gemeenten en de bibliotheken.

• Vanaf 13 mei CoderDojo in Huizen Bekijk details

19 april 2023

Tijdens CoderDojo leer je samen met andere kinderen op een toegankelijke manier programmeren. Ga aan de slag met Scratch of Python en ontwerp je eigen game of kunstwerk!

• Jaarverslag 2022 - Werken aan de toekomst Bekijk details

5 april 2023

In 2022 konden we weer helemaal open als voorheen. Geen echte corona beperkingen meer. En dat is te zien in onze cijfers.

• Nieuw spreekuur Leerwerkloket Huizen Bekijk details

10 maart 2023

Ben je toe aan een nieuwe stap in je carrière of zit je op een plek waar je je nu onvoldoende kunt ontwikkelen, kom dan langs bij het inloopspreekuur van het Leerwerkloket Gooi en Vechtstreek in bibliotheek Huizen. Ook wanneer je geen baan hebt en je niet goed weet wat je wilt, kun je bij hen terecht. Zij helpen je graag verder bij het in kaart brengen van je ontwikkelvraagstuk en bedenken samen met jou welke volgende stap je kunt gaan zetten.

• Onderhoud computersysteem Bekijk details

28 februari 2023

Op zaterdag 4 maart zijn wegens onderhoud van het computersysteem de Wise app en de diensten van onze website zoals Mijn menu en reserveren niet beschikbaar voor leners van bibliotheek Huizen en Laren.

Paginanavigatie