Vrijwilligers gezocht!

Gepubliceerd op: 7 februari 2023 13:33

Bibliotheek Gooi+ is op zoek naar vrijwilligers. Met name in Huizen, Laren en Loosdrecht.

Bibliotheken krijgen andere taken. Deze taken worden uitgevoerd door de vaste medewerkers van de bibliotheek. Denk aan het Informatiepunt Digitale Overheid; bij de bibliotheek kan iedereen terecht voor hulp bij overheidswebsites of andere digitale vragen. Om te zorgen dat de medewerkers elke vraag met aandacht kunnen behandelen is de inzet van vrijwilligers belangrijker dan ooit. We hebben inmiddels ruim 300 vrijwilligers, maar dat zijn er niet genoeg!

In Huizen en Laren zoeken we enthousiaste klantvriendelijke vrijwillige medewerkers om onze gasten te ontvangen. Om je hier goed op voor te bereiden volg je een interessante on the job training. Maar er zijn nog veel meer leuke vrijwilligersfuncties!

We zoeken bijvoorbeeld ambassadeurs voor onze themacafés. In Huizen, Laren en Loosdrecht. Als ambassadeur stel je samen met andere ambassadeurs elk halfjaar een leuk en interessant programma van themacafés samen. Je bent gezamenlijk verantwoordelijk voor de ontvangst van de bezoekers van deze cafés. Een superleuke en uitdagende vrijwilligersfunctie.

We zoeken ook altijd voorlezers en coördinatoren bij de VoorleesExpress, in verschillende gemeentes.
Overal zijn vacatures voor vrijwilligers. Er zijn verschillende functies. Om het totaaloverzicht te zien kijk je op onze website www.bibliotheekgooiplus.nl of vraag je er naar in de vestigingen.