Resultaat 1 - 10 (van 18)

• Nieuwe data voor demo's met de Apple Vision Pro Bekijk details

16 juli 2024

Wil jij de nieuwste gadget van Apple zelf uitproberen? Dat kan! De Bibliotheek Gooi+ heeft de Apple Vision Pro naar Nederland gehaald, zodat jij er zelf mee aan de slag kan gaan. De demo's zijn vanaf 23 juli 2024 in verschillende vestigingen te reserveren. Kijk in de agenda voor meer informatie en om te reserveren.

• Keti koti in de bibliotheek in Bussum Bekijk details

4 juli 2024

Maandag 1 juli hebben we in onze vestiging in Bussum Keti Koti gevierd én herdacht. Na een bijzondere boekpresentatie van Vivian Tevreden over haar boek Ma Yenko, werd de eerste Bussumse editie overhandigd aan zowel Olivia Read als de burgemeester van gemeente Gooise Meren. Naderhand hebben we kunnen genieten van de gratis Heri Heri maaltijd, bereid door Olivia Read van Caribbean Senses in Bussum.

• Opening STIP-spreekuur in de bibliotheek Bussum Bekijk details

11 juni 2024

Vrijdagmiddag 7 juni opende wethouder Barbara Boudewijnse het nieuwe STIP-spreekuur in bibliotheek Bussum. STIP (Steun- en Informatiepunt) is een samenwerking van gemeente Gooise Meren, zorg- en sportprofessionals, om inwoners te helpen bij een gezonde en positieve leefstijl.

• STIP spreekuur start in Bussum Bekijk details

28 mei 2024

Op vrijdag 7 juni is de officiële opening van het STIP-spreekuur in Bibliotheek Bussum door wethouder Barbara Boudewijnse tussen 13.00 - 15.00 uur. Er is gratis koffie, thee en een gezond tussendoortje.

• Tentoonstelling Kompas op Groen in Huizen Bekijk details

16 april 2024

In de bibliotheek in Huizen staat de tentoonstelling Kompas op Groen. De tentoonstelling bestaat uit 8 kleurrijke panelen die gaan over de energievoorziening en energietransitie in het Gooi en de Vechtstreek van vroeger tot nu.

• Feestelijke opening duurzame boekenhoek Bibliotheek Loosdrecht Bekijk details

12 april 2024

Op woensdag 10 april vond de feestelijke opening plaats van de duurzame boekenhoek in Loosdrecht. De opening werd georganiseerd door de ambtenaren duurzaamheid Ties Corten en Britt de Hart van de gemeente Wijdemeren, in samenwerking met Jacco van der Vegt van Bibliotheek Gooi+ en mede-initiatiefnemer Energiecoöperatie Wijdemeren vertegenwoordigd door Energiecoach Martin van der Schagt.

• Opening nieuw spreekuur STIP Bekijk details

15 maart 2024

Gisteren opende voormalig schaatskampioene Barbara de Loor in De Plataan in Naarden het nieuwe spreekuur STIP. Bij Steun- en Informatiepunt Gooise Meren (STIP) kan je terecht met al je vragen rondom (mentale) gezondheid, sport, bewegen, cultuur of welzijn.

• Feest! BoekStart in de kinderopvang ook op de Sterrendaalders Bekijk details

6 februari 2024

Op vrijdag 2 februari was er om 10.00 uur op de locatie Sterrendaalders van Koningskinderen extra feest tijdens de Nationale Voorleesdagen. Burgemeester Ter Heegde van Gooise meren was hierbij aanwezig. Locatie: Graaf Wichmanlaan 46 in Bussum

• Collectie ‘Nederlands Leren’ in Laren Bekijk details

18 december 2023

Sinds afgelopen donderdag is bibliotheek Laren (in het Brinkhuis) een mooie collectie rijker. Vanaf nu kunnen alle nieuwkomers en bijvoorbeeld de bezoekers van het taalcafé in het Brinkhuis in de bibliotheek terecht voor allerlei materiaal om de Nederlandse taal te leren.

• Feestelijke opening duurzaamheidskast Bibliotheek Gooi+ te Bussum Bekijk details

18 december 2023

Afgelopen zaterdag 16 december opende wethouder Barbara Boudewijnse onze duurzaamheidskast met een mooie collectie rondom duurzaamheid op feestelijke wijze.

Paginanavigatie